Перейти к основному контенту
Перейти к главному меню навигации
Перейти к нижнему колонтитулу сайта
О нас
О журнале
Редакционные политики
Главный редактор
Наш колектив
Редакционный совет
Отправка материалов
Контакты
Редакционная этика
Текущий выпуск
Архивы выпусков
Объявления
Информация для авторов
Информационное письмо
Guide for Authors
Сопроводительное письмо
Author Сontributions
CRediT author statement
Соглашение о заключении лицензионного договора
Типы публикуемых статей
Как написать научную аннотацию
Как написать оригинальную исследовательскую статью (ОИС)
Как написать обзорную статью (обозрение) / рецензию на книгу
Как написать очерк, рассуждение
Cноски
Ethics statements
Образец написания статьи
Скоро в печати
Найти
Найти
Регистрация
Вход
Главная
/
Архивы
/
Том 9 № 3 (2023): Journal of Language and Education
DOI:
https://doi.org/10.17323/jle.2023.v9.i3
Опубликован:
2023-09-30
Весь выпуск
Volume 9 Issue 3 (English)
Редакционная колонка
ChatGPT: Как найти золотую середину? Исследование технологий GPT и больших языковых моделей
Elena Tikhonova, Lilia Raitskaya
5-11
PDF (English)
Статьи
The Learning Potential of a TV Series in Promoting L2 Incidental Learning of Idiomatic and Non-Idiomatic Phrasal Verbs
Hassan Alshumrani
12-23
PDF (English)
The Role of Goal Orientations and Communication Strategies in Willingness to Communicate in EMI Classrooms
Mu-Hsuan Chou
24-37
PDF (English)
Compliment Response Strategies in Institutional Discourse within an Emirati Context: Focus on Power and Gender Differences in University Student-Professor Exchanges in English
Танжу Деверси
38-51
PDF (English)
Building Scientific Knowledge in English: Integrating Content, Cognition and Communication in Secondary School CLIL Biology
Pilar Gerns
52-78
PDF (English)
Stand-Alone Conclusion Section in Open-Access Research Articles: Organizational Structure
Budsaba Kanoksilapatham
79-89
PDF (English)
A Corpus-based Investigation of Phrasal Complexity Features and Rhetorical Functions in Data Commentary
Muhammed Parviz, Ge Lan
90-109
PDF (English)
Exploring Translanguaging during Metacognitive Strategy Use on L2 Listening and Writing Skills
Roderick Julian Robillos
110-128
PDF (English)
Perceptions of Situational Factors of Willingness to Communicate inside and outside the classroom: Thai EFL First-Year University Students’ Reflections
Satima Rotjanawongchai
128-142
PDF (English)
Topic Modeling for Text Structure Assessment: The case of Russian Academic Texts
Valery Solovyev, Marina Solnyshkina, Elena Tutubalina
143-158
PDF (English)
A Bibliometric Analysis of English for Specific Purposes from 2011 to 2023 Using Citespace: Visualizing Status, Themes, Evolution, and Emerging Trends
Sining Tan, Madhubala Bava Harji, Xiaogang Hu
159-175
PDF (English)
The Effectiveness Data-Driven Vocabulary Learning: Hands-on Concordancing through a Pedagogical Corpus
Sibel Tosun, Hatice Sofu
176-190
PDF (English)
Мнение эксперта
What Can Count As Critical Academic Literacy Education?
Filippos Tentolouris
191-197
PDF (English)
Язык
English
Русский
Отправить материал
Редакционный Совет
Главные редакторы
Редакционная коллегия
Редакционная этика
Рецензирование
Об авторских правах
Иформация для авторов
Наши документы
Indexing
Текущий выпуск
Самые читаемые статьи за неделю
The Impact of Vocabulary Knowledge on the Reading Comprehension of Saudi EFL Learners
64
Writing with AI: University Students’ Use of ChatGPT
61
The Impact of Social Networking Sites on Study Habits and Interpersonal Relationships among Vietnamese Students
58
A Systematic Overview of Issues for Developing EFL Learners’ Oral English Communication Skills
50
Challenges of Minority Teachers in a Western Society: Experience in Austria
48
Ключевые слова