Перейти к основному контенту
Перейти к главному меню навигации
Перейти к нижнему колонтитулу сайта
О нас
О журнале
Редакционные политики
Главный редактор
Наш колектив
Редакционный совет
Отправка материалов
Контакты
Редакционная этика
Текущий выпуск
Архивы выпусков
Объявления
Информация для авторов
Информационное письмо
Guide for Authors
Сопроводительное письмо
Author Сontributions
CRediT author statement
Соглашение о заключении лицензионного договора
Типы публикуемых статей
Как написать научную аннотацию
Как написать оригинальную исследовательскую статью (ОИС)
Как написать обзорную статью (обозрение) / рецензию на книгу
Как написать очерк, рассуждение
Cноски
Ethics statements
Образец написания статьи
Скоро в печати
Найти
Найти
Регистрация
Вход
Главная
/
Архивы
/
Том 10 № 4 (2024): Journal of Language and Education
DOI:
https://doi.org/10.17323/jle.2024.v10.i4
Опубликован:
2024-12-30
Весь выпуск
Volume 10 Issue 4 (English)
От редактора
Использование лингвистических инструментов на основе генеративного искусственного интеллекта в академическом письме: обзор предметного поля
Lilia Raitskaya, Елена Тихонова
5-30
PDF (English)
Оригинальное исследование
Hope Speech Detection Using Social Media Discourse (Posi-Vox-2024): A Transfer Learning Approach
Muhammad Ahmad, Usman Sardar, Farid Humaira, Ameer Iqra, Muhammad Muzzamil, Ameer Hmaza, Grigori Sidorov, Ildar Batyrshin
31-43
PDF (English)
Synchronic and Diachronic Predictors of Socialness Ratings of Words
Владимир Владимирович Бочкарев, Анна Владимировна Шевлякова, Андрей Алексеевич Ачкеев
44-55
PDF (English)
Wrong Answers Only: Distractor Generation for Russian Reading Comprehension Questions Using a Translated Dataset
Никита Вячеславович Логин
56-70
PDF (English)
Automatic Morpheme Segmentation for Russian: Can an Algorithm Replace Experts?
Дмитрий Алексеевич Морозов, Тимур Александрович Гарипов, Ольга Николаевна Ляшевская, Светлана Олеговна Савчук, Борис Леонидович Иомдин, Анна Валерьевна Глазкова
71-84
PDF (English)
Probing the Pitfalls: Understanding SVD’s Shortcomings in Language Model Compression
Сергей Александрович Плетенев
85-97
PDF (English)
A BERT-Based Classification Model: The Case of Russian Fairy Tales
Валерий Дмитриевич Соловьев, Марина Ивановна Солнышкина, Andrey Ten, Николай Аркадиевич Прокопьев
98-111
PDF (English)
Fighting Evaluation Inflation: Concentrated Datasets for Grammatical Error Correction
Vladimir Starchenko, Darya Kharlamova, Elizaveta Klykova, Anastasia Shavrina, Aleksey Starchenko, Olga Vinogradova, Olga Lyashevskaya
112-129
PDF (English)
Facilitating Large Language Model Russian Adaptation with Learned Embedding Propagation
Михаил Тихомиров, Даниил Чернышев
130-145
PDF (English)
Predictions of Multilevel Linguistic Features to Readability of Hong Kong Primary School Textbooks: A Machine Learning Based Exploration
Zhengye Xu, Yixun Li, Duo Liu
146-158
PDF (English)
Язык
English
Русский
Отправить материал
Редакционный Совет
Главные редакторы
Редакционная коллегия
Редакционная этика
Рецензирование
Об авторских правах
Иформация для авторов
Наши документы
Indexing
Текущий выпуск
Самые читаемые статьи за неделю
The Impact of Vocabulary Knowledge on the Reading Comprehension of Saudi EFL Learners
107
Appliances of Generative AI-Powered Language Tools in Academic Writing: A Scoping Review
44
Writing with AI: University Students’ Use of ChatGPT
41
Hope Speech Detection Using Social Media Discourse (Posi-Vox-2024): A Transfer Learning Approach
36
The Impact of Social Networking Sites on Study Habits and Interpersonal Relationships among Vietnamese Students
30
Ключевые слова