Перейти к основному контенту
Перейти к главному меню навигации
Перейти к нижнему колонтитулу сайта
О нас
О журнале
Редакционные политики
Главный редактор
Наш колектив
Редакционный совет
Отправка материалов
Контакты
Редакционная этика
Текущий выпуск
Архивы выпусков
Информация для авторов
Информационное письмо
Guide for Authors
Сопроводительное письмо
Author Сontributions
CRediT author statement
Соглашение о заключении лицензионного договора
Типы публикуемых статей
Как написать научную аннотацию
Как написать оригинальную исследовательскую статью (ОИС)
Как написать очерк, рассуждение
Cноски
Ethics statements
Образец написания статьи
Скоро в печати
Найти
Найти
Регистрация
Вход
Главная
/
Архивы
/
Том 11 № 1 (2025): Journal of Language and Education
DOI:
https://doi.org/10.17323/jle.2025.v11.i1
Опубликован:
2025-03-31
Весь выпуск
Volume 11 Issue 1 (English)
От редактора
Переосмысление парадигмы присутствия автора в научном письменном дискурсе: систематический обзор
Елена Тихонова, Lilia Raitskaya
5-25
PDF (English)
Оригинальное исследование
A Mixed-Method Study on the Effectiveness of Using ChatGPT in Academic Writing and Students’ Perceived Experiences
Eka Apriani, Sholihatul Hamidah Daulay, Fitria Aprilia, Abdul Gafur Marzuki, Idi Warsah, Dadan Supardan, Muthmainnah
26-45
PDF (English)
The Relationship between Definitional Skills and Listening Comprehension: Preliminary Evidence from Preschoolers to School-Aged Children
Катерина Артусо, Elena Torelli, Carmen Belacchi
46-55
PDF (English)
The Place of Global Issues in Foreign Language Classes from the Perspective of English Lecturers: A Critical Look
Kadriye Dimici
56-69
PDF (English)
The Impact of Extreme Situations on Students with Dyslexia: Lessons from the Pandemic
Ana Isabel González Contreras, David Pérez Jorge, Elena Honorio González, Isabel Alonso Rodríguez
70-84
PDF (English)
Development of Linguistic Competence in English for Specific Purposes Through ChatGPT: A Case Study
Miguel Ángel Jordán Enamorado
85-100
PDF (English)
English Adjectival Predicates Taking Subjunctive Complements: What to Change in Curricula
Eugenia Romanova, Anna Oveshkova
101-115
PDF (English)
Profiling the Use of Attitude Markers, Boosters and Hedges in Academic Written Production of International Student Mobility Participants
Саня Маринов, Mirna Varga
116-130
PDF (English)
The Impact of Students' Motivational Drive and Attitude toward Online Learning on Their Academic Engagement during the Emergency Situation
Audi Yundayani, Yatha Yuni, Fiki Alghadari
131-147
PDF (English)
The Role of Artificial Intelligence in Transforming Language Learning: Opportunities and Ethical Considerations
Adenike A. Akinsemolu, Helen Onyeaka
148-152
PDF (English)
Рецензия на книгу
A Paradigm Shift for Language Education: A Book Review
Aidillah Suja, Muassomah, Sutaman
153-156
PDF (English)
Язык
English
Русский
Отправить материал
Редакционный Совет
Главные редакторы
Редакционная коллегия
Редакционная этика
Рецензирование
Об авторских правах
Иформация для авторов
Наши документы
Indexing
Ключевые слова
Самые читаемые статьи за неделю
The Impact of Vocabulary Knowledge on the Reading Comprehension of Saudi EFL Learners
79
Writing with AI: University Students’ Use of ChatGPT
47
Enhancing Critical Thinking Skills in ChatGPT-Human Interaction: A Scoping Review
45
Exploring the Use of ChatGPT in EFL/ESL Writing Classrooms: A Systematic Literature Review
41
Academic Procrastination among Indonesian University Learners: Interaction with Cheating, Absenteeism, and L2 Achievement
28