Перейти к основному контенту
Перейти к главному меню навигации
Перейти к нижнему колонтитулу сайта
О нас
О журнале
Редакционные политики
Главный редактор
Наш колектив
Редакционный совет
Отправка материалов
Контакты
Редакционная этика
Текущий выпуск
Архивы выпусков
Информация для авторов
Информационное письмо
Guide for Authors
Сопроводительное письмо
Author Сontributions
CRediT author statement
Соглашение о заключении лицензионного договора
Типы публикуемых статей
Как написать научную аннотацию
Как написать оригинальную исследовательскую статью (ОИС)
Как написать обзорную статью (обозрение) / рецензию на книгу
Как написать очерк, рассуждение
Cноски
Ethics statements
Образец написания статьи
Скоро в печати
Найти
Найти
Регистрация
Вход
Главная
/
Архивы
/
Том 9 № 4 (2023): Journal of Language and Education
DOI:
https://doi.org/10.17323/jle.2023.v9.i4
Опубликован:
2023-12-30
Весь выпуск
Volume 9 Issue 4 (English)
От редактора
Academic Integrity: Author-Related and Journal-Related Issues
Lilia Raitskaya, Elena Tikhonova
5-10
PDF (English)
Оригинальное исследование
The Development of a Reflective Language Learning Model: A Structural Equation Modeling Approach
Salman Asshabi, Mojgan Rashtchi, Massood Siyyari
11-30
PDF (English)
Exploring Reading Attitudes, Reading Self-Efficacy, and Reading Proficiency in a Blended Learning Context Among EFL Learners
Marco Cancino, Nicol Gonzalez
31-45
PDF (English)
Occasionalisms in Social Networks During the Pandemic
Elena Gabrielova, Vitalia Lopatina
46-60
PDF (English)
Including the Sign Language Community in Language Research, Learning and Teaching: Video Reference Grammar of Slovenian Sign Language (SZJ)
Matic Pavlič
61-72
PDF (English)
Lingua-Cultural Identity in Translation: 'We' vs 'I' Cultures
Douglas Ponton, Vladimir Ozyumenko, Tatiana Larina
73-84
PDF (English)
Fiction vs. Reality: How Students Discover Real-Life Representations in Prose Using Engaged Reading
Sugiarti, Arti Prihatini
85-98
PDF (English)
Three Male Primary Student Teachers’ Intersections of Languaging and Teaching
Steven Sexton
99-109
PDF (English)
The Effects of Computer-assisted Language Learning (CALL) and Different Interaction Patterns on Vocabulary Development of EFL Learners
Fatemeh Shamshiri, Sajad Shafiee, Dr. Fariba Rahimi
110-127
PDF (English)
Writing with AI: University Students’ Use of ChatGPT
Nikola Črček, Jakob Patekar
128-138
PDF (English)
Predictors of Language Proficiency among Medical and Paramedical Students: Vygotskian Sociocultural Theory
Shadab Moslehi, Reza Kafipour
139-150
PDF (English)
Рецензии
Exploring Academic Culture: Unpacking its Definition and Structure (A Systematic Scoping Review)
Elena Tikhonova, Marina Kosycheva, Petr Kasatkin
151-168
pdf (English)
Organising Rhetorical Components in Verbal Presentation of Scientific Research Outcomes: A Systematic Scoping Review
Marina Ivanova, Nataliya Mekeko, Nadezhda Arupova
169-179
pdf (English)
Рецензия на книгу
Teacher Development in Technology-Enhanced Language Teaching: Book Review
Neda Kianinezhad
180-184
PDF (English)
Язык
English
Русский
Отправить материал
Редакционный Совет
Главные редакторы
Редакционная коллегия
Редакционная этика
Рецензирование
Об авторских правах
Иформация для авторов
Наши документы
Indexing
Текущий выпуск
Самые читаемые статьи за неделю
A Mixed-Method Study on the Effectiveness of Using ChatGPT in Academic Writing and Students’ Perceived Experiences
74
A BERT-Based Classification Model: The Case of Russian Fairy Tales
51
Reading Comprehension Performance Among Impulsive and Reflective English Learners: Examining the Influence of Three Reading Methods
43
Author-Related Concepts in Academic Writing Revisited: A Scoping Review
26
The Role of Artificial Intelligence in Transforming Language Learning: Opportunities and Ethical Considerations
24
Ключевые слова