Перейти к основному контенту
Перейти к главному меню навигации
Перейти к нижнему колонтитулу сайта
Текущий выпуск
Архивы выпусков
Объявления
Редакционный совет
Информация для авторов
Информационное письмо
Guide for Authors
Сопроводительное письмо
Author Сontributions
CRediT author statement
Соглашение о заключении лицензионного договора
Типы публикуемых статей
Как написать научную аннотацию
Как написать оригинальную исследовательскую статью (ОИС)
Как написать обзорную статью (обозрение) / рецензию на книгу
Как написать очерк, рассуждение
Cноски
Ethics statements
Образец написания статьи
Forthcoming
О нас
О журнале
Отправка материалов
Наш колектив
Контакты
Найти
Найти
Регистрация
Вход
Главная
/
Архивы
/
Том 9 № 4 (2023): Journal of Language and Education
DOI:
https://doi.org/10.17323/jle.2023.v9.i4
Опубликован:
2023-12-30
Весь выпуск
Volume 9 Issue 4 (English)
Редакционная колонка
Academic Integrity: Author-Related and Journal-Related Issues
Lilia Raitskaya, Elena Tikhonova
5-10
PDF (English)
Статьи
The Development of a Reflective Language Learning Model: A Structural Equation Modeling Approach
Salman Asshabi, Mojgan Rashtchi, Massood Siyyari
11-30
PDF (English)
Exploring Reading Attitudes, Reading Self-Efficacy, and Reading Proficiency in a Blended Learning Context Among EFL Learners
Marco Cancino, Nicol Gonzalez
31-45
PDF (English)
Occasionalisms in Social Networks During the Pandemic
Elena Gabrielova, Vitalia Lopatina
46-60
PDF (English)
Including the Sign Language Community in Language Research, Learning and Teaching: Video Reference Grammar of Slovenian Sign Language (SZJ)
Matic Pavlič
61-72
PDF (English)
Lingua-Cultural Identity in Translation: 'We' vs 'I' Cultures
Douglas Ponton, Vladimir Ozyumenko, Tatiana Larina
73-84
PDF (English)
Fiction vs. Reality: How Students Discover Real-Life Representations in Prose Using Engaged Reading
Sugiarti, Arti Prihatini
85-98
PDF (English)
Three Male Primary Student Teachers’ Intersections of Languaging and Teaching
Steven Sexton
99-109
PDF (English)
The Effects of Computer-assisted Language Learning (CALL) and Different Interaction Patterns on Vocabulary Development of EFL Learners
Fatemeh Shamshiri, Sajad Shafiee, Dr. Fariba Rahimi
110-127
PDF (English)
Writing with AI: University Students’ Use of ChatGPT
Nikola Črček, Jakob Patekar
128-138
PDF (English)
Predictors of Language Proficiency among Medical and Paramedical Students: Vygotskian Sociocultural Theory
Shadab Moslehi, Reza Kafipour
139-150
PDF (English)
Exploring Academic Culture: Unpacking its Definition and Structure (A Systematic Scoping Review)
Elena Tikhonova, Marina Kosycheva, Petr Kasatkin
151-168
pdf (English)
Organising Rhetorical Components in Verbal Presentation of Scientific Research Outcomes: A Systematic Scoping Review
Marina Ivanova, Nataliya Mekeko, Nadezhda Arupova
169-179
pdf (English)
Обзоры
Teacher Development in Technology-Enhanced Language Teaching: Book Review
Neda Kianinezhad
180-184
PDF (English)
Язык
English
Русский
Редакционный Совет
Главные редакторы
Редакционная коллегия
Редакционная этика
Рецензирование
Об авторских правах
Иформация для авторов
Наши документы
Ключевые слова
Отправить материал
Indexing
Текущий выпуск